Όλα όσα πρέπει να ξέρουμε για το DLSS 3.5 της Nvidia

Η Nvidia παρουσίασε το DLSS 3.5, μια νέα έκδοση του DLSS που προσθέτει το “ray reconstruction”. Το ray reconstruction, συνοπτικά, μειώνει τον θόρυβο στην εικόνα με τη χρήση AI για να βελτιώσει την ποιότητα των εφέ ray tracing σε κάρτες γραφικών RTX.

 

Η ανίχνευση ακτίνων σε πραγματικό χρόνο είναι βασισμένη σε έναν σχετικά μικρό αριθμό εκπεμπόμενων ακτίνων, γι' αυτό δεν έχουμε πλήρη εικόνα του πραγματικού φωτός στον χώρο. Αντιθέτως, το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα μείγμα οπτικών λεπτομερειών και θορύβου.

Για να βελτιωθεί η ποιότητα της εικόνας, πρέπει να γίνει επεξεργασία ώστε να αφαιρεθεί ο θόρυβος και να συμπληρωθούν τα pixel που λείπουν. Αυτό είναι δυνατό με τη χρήση ειδικών τεχνικών που στοχεύουν στη δημιουργία μιας τελικής εικόνας υψηλότερης ποιότητας.

 

Συνήθως, οι διαδικασίες βελτιστοποίησης της ποιότητας των γραφικών γίνονται με το χέρι. Ωστόσο, η Nvidia έχει εκπαιδεύσει ένα δίκτυο τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να επιτύχει καλύτερα αποτελέσματα, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση. Αυτό το δίκτυο χρησιμοποιεί πέντε φορές περισσότερα δεδομένα από όσα χρησιμοποίησε η εταιρεία για την εκπαίδευση του DLSS 3.

 

Επιπλέον, το ray reconstruction μπορεί να χρησιμοποιήσει διαφορετικές μεθόδους για διαφορετικά εφέ ray tracing, να αναγνωρίσει τα καλά pixel και να απορρίψει τα κακά pixel, και να διατηρήσει τις λεπτομέρειες υψηλής συχνότητας που κανονικά θα εξομαλύνονταν με την αναβάθμιση.

Εκτός από τη βελτίωση της πιστότητας, η Nvidia αναφέρει ότι η αντικατάσταση της αποθορυβοποίησης πολλαπλών βημάτων με ένα ενιαίο μοντέλο εκπαιδευμένο από AI μπορεί να οδηγήσει σε ένα μικρό πλεονέκτημα απόδοσης. Για να αποδείξει τα λεγόμενα της, η εταιρεία έδειξε ότι το Cyberpunk 2077 ανέβηκε από τα 104fps στα 112fps, μετά την ενεργοποίηση του ray reconstruction.

 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο νέος μηχανισμός αποθορυβοποίησης απαιτεί πρόσθετες πληροφορίες από το παιχνίδι για να λειτουργήσει. Οπότε, πρέπει οι προγραμματιστές να προσθέσουν την υποστήριξη σε κάθε τίτλο χωριστά και όχι να πραγματοποιήσουν μια καθολική αναβάθμιση για όλους τους υπάρχοντες τίτλους.

 

Ωστόσο, σε επίπεδο hardware τα πράγματα είναι πιο απλά. Το ray reconstruction το πραγματοποιούν οι πυρήνες Tensor στις κάρτες γραφικών της Nvidia. Οπότε, αυτή η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη στις κάρτες γραφικών RTX 20 και 30, καθώς και στις RTX 40 τελευταίας γενιάς.

Το ray reconstruction θα προστεθεί πρώτα στα παιχνίδια με ανίχνευση διαδρομής, καθώς παρουσιάζουν τα περισσότερα οφέλη, δεδομένου ότι χρησιμοποιούν αποκλειστικά εφέ ray tracing. Προς το παρόν, ο κατάλογος αυτών των παιχνιδιών περιλαμβάνει μόνο τα Cyberpunk 2077, Portal with RTX, και Alan Wake 2. Οι πρώτοι τίτλοι DLSS 3.5 αναμένεται να κυκλοφορήσουν το φθινόπωρο του 2023.

 

Τέλος, τα εργαλεία δημιουργίας περιεχομένου Chaos Vantage, D5 Render, και Nvidia Omniverse ενσωματώνουν το ray reconstruction για τη βελτίωση των εικόνων προεπισκόπησης.

https://www.pcsteps.gr/

Δημοσίευση σχολίου

[blogger]

MKRdezign

Ξ¦ΟŒΟΞΌΞ± επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.
Javascript DisablePlease Enable Javascript To See All Widget